onsdag den 7. januar 2015

Jeg hader at planlægge min arbejdstid men hader også at vide, at det er nødvendigt....

Jeg har derfor de sidste par måneder tvunget mig selv til at starte med at notere på et papir, hvad dagen skal bruges på.  Det virker egentlig meget godt men.....

Det sætter en stor fed bremse i min iver og energi fra morgenstunden af og gør egentlig at jeg er lidt træt af det hele inden jeg er kommet rigtigt igang.
Lidt ligesom at starte med at læse sine mails om morgenen!

Jeg har derfor lavet følgende tiltag

Jeg planlægger nu morgendagens arbejde inden jeg går hjem. 
Samme øvelse som tidligere bare dagen inden

Fordele
  1. Bedre hukommelse af, hvilke udeståender, der skal følges op på.
  2. Man får tænkt de ting igennem man allerede er igang med og opdager måske noget man har overset.
  3. Hjernen får tid til at koble af inden fyraften da vi i mange tilfælde undgår at risikere at komme i tanke om noget efter fyraften da vi allerede har været det hele igennem i planlægningen.
Ulemper
  1. Ingen undskyldning for at lægge sig på sofaen fordi man er træt og udkørt.
  2. Svært at overbevise konen om at man er meget vigtig på arbejde fordi man ikke hele tiden kommer på ting man lige skal notere på et stykke papir.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar